Afgelopen maandag, tijdens de studiedag, vertelde collega F.W. van der Rhee (hij twittert ook) over Jello Dashboard. Op verzoek schreef hij er een bijdrage over.

Jello-dashboard

Is er een handige applicatie waardoor ik in een handomdraai GTD kan gebruiken? Veel GTD-ers gebruiken een gmailaccount om GTD te implementeren in hun werk. Vastgekoppeld aan Googledocs en andere slimmigheden is dat ook best een mogelijkheid.

Ik ben echter altijd huiverig geweest om zomaar al mijn gegevens op het internet te zetten. Hoewel Google zegt veel te doen om de privacy te waarborgen, vertrouw ik daarin liever om mijzelf dan op een ander.

Om toch snel en handig GTD te kunnen gebruiken, ben ik uitgekomen bij Jello Dashboard (http://jello-dashboard.net/). Het is een handige oplossing om in Microsoft Outlook gegevens te ordenen naar GTD-standaarden. Een groot voordeel is de eenvoudige wijze waarop je tags kunt toevoegen. Ook kun je zelf bepalen welke lijsten je in één overzicht op je scherm wilt hebben door zgn. widgets.

Het heeft me wel wat tijd gekost om echt handig met dit programma om te gaan. Maar inmiddels zou ik niet zonder meer willen.



