Het was tijd voor het opruimen van het archief. Het boek is af, en hoe ging ik al die honderden artikelen bewaren? Ik had ze in een hangmappenla, op alfabet, maar de mappen B en M puilden uit. Bovendien kon er niks meer bij, en ik hoop nog wel eens wat aan onderzoek te doen. In ordners dan maar? Dat is niet erg praktisch – je bent even bezig voor je het artikel te pakken hebt.

De oplossing? Ik heb de artikelen gescand (zoek wel eerst een goed snel apparaat op voor je hier aan begint) en geïmporteerd in Evernote. Door de upgrade naar een Premium account ($5 per maand of $45 per jaar) doorzoekt Evernote ook die pdf’s, zodat ik er ook razendsnel mijn weg in kan vinden. Wel houd ik een kopie van de pdf aan. O ja, de papieren artikelen? Toch maar in een ordner gedaan.

En in Evernote ziet het er dan zo uit:



